Onze online afspraakservice biedt uw patiënt de flexibiliteit om zelf een afspraak te wijzigen zonder telefonisch contact met de praktijk
Het principe is eenvoudig. In de brief aan uw patiënt staat gewoon een datum en tijd van de oproep vermeld (het zogenaamde oproepschema). Maar wellicht komt het uw patiënt niet uit? Dan staat er in de uitnodigingsbrief die wij naar uw patiënten sturen ook een unieke code en het websiteadres van afspraakservice.nl gedeeld. Wanneer de patiënt niet op de in de brief aangegeven dag en tijd kan komen kan deze patiënt met deze code eenvoudig op afspraakservice.nl de afspraak verzetten naar een andere door de huisarts aangeboden dag en tijd. Hiermee worden vele telefoontjes richting de huisartsenpraktijk voorkomen.
De bezoeker van de site krijgt een agenda te zien waarin is aangegeven welke alternatieve dagen en tijden beschikbaar zijn. Het systeem regelt automatisch dat er per tijdslot nooit meer dan een bepaald maximum aantal patiënten worden geregistreerd. De patiënt selecteert een geschikt ander tijdslot en noteert dat op de oorspronkelijke uitnodigingsbrief.
Belangrijk is dat er geen persoonsgegevens of medische gegevens op afspraakservice.nl te zien of benodigd zijn. De unieke code per patiënt is voldoende om de afspraak te verzetten.
Wij introduceerden deze dienst in 2022. Het beoogde resultaat, minder telefoontjes naar de praktijk en bij enkele honderden praktijken succesvol gerealiseerd. In 2023 hebben wij deze dienst verder uitgebreid. Er kunnen nu ook afzeggingen worden vastgelegd of een complete agenda worden ingevuld indien de praktijk geen gebruik wil maken van een oproepschema. Voor de deelnemende praktijken is het mogelijk om in te loggen, totalen per tijdsblok te bekijken en eventuele afgezegde afspraken in te zien. Wij willen de dienst in de komende jaren verbeteren met uitbreidingen voor gestroomlijnder gebruik voor praktijken! Voor de prijs van € 149,- word u een hoop extra zorgen ontnomen zodat u zich kunt blijven focussen op de zorg.
DMDR loopt met deze unieke dienst voorop in de ontwikkelingen rondom het digitaliseren van de communicatie met patiënten. Bij deze dienst gebruiken we een combinatie tussen een eerste contact per post en een digitale opvolging indien gewenst door de patiënt.
Fysieke post wordt effectief het beste afgeleverd bij de patiënt (>99% wordt correct afgeleverd door PostNL) en krijgt nog steeds de meeste aandacht en wordt goed bewaard. Wij zien echter interessante mogelijkheden om meerdere contactmomenten in te zetten om de boodschap te versterken en te herhalen. Hierbij horen uiteraard digitale kanalen.